My Chubby Friends

Selamat Tinggal UPM !!!!

Saat aku posting update aku ni.. Aku kat Kompleks A ni.. tengah  tunggu parent datang jemput aku. Tangkak!! Tunggu aku ye... teringin sangat nak balik rumah dah ni!! Maklumlah, cuti 11 minggu.. Panjang~~~ 
p/s : : mentang nak balik kampung, bukan main semangat aku pasang lagu Zapin Ya Salam ni..huhuhu


Sedar tak sedar setahun sudah aku kat UPM. Macam semalam je aku rasa daftar kat UPM terutama kat Kolej Enam, macam-macam pengalaman aku ada...kawan-kawan aku ramai yang mengimbau kembali pengalaman orientasi semasa minngu-minggu pertama daftar di Kolej Enam. Ada yang sampai tergelak-gelak bila menceritakan balik pengalaman tu. Ya, ramai yang rasa macam tak percaya tahun depan kitorang akan digelar senior baik di kolej mahupun di fakulti. Sungguh cepat rasanya masa tu berlalu.

Sedar tak sedar, dah macam-macam hal dah jadi kat aku sepanjang setahun akui berada di UPM ni. Ada kisah sedih..teramat sedih, ada kisah yang boleh buat aku gembira. Tapi bila difikirkan balik lebih banyak kejadian-kejadian yang aku tak diingini berlaku. Dari satu hal ke satu hal yang lain, ada je perkara yang menyesakkan nafas aku. Yelah, setiap orang ada masalah masing-masing, termasuklah aku. Tapi, yang jadi aku lebih rasa serba-salah, bukan aku seorang je yang merasai masalah aku ni...orang lain pun turut sama susah kerana aku. Aku amat-amat berterima kasihlah kepada sesiapa yang sudi yang menolong aku selama ni. 

Keluarga aku memang sentiasa ada di belakang aku semasa masalah menimpa bertubi-tubi ke arah aku. memang bertubi-tubi, tapi aku sentiasa berusaha untuk tidak menyusahkan orang lain. Ya, orang lain lihat aku macam tiada langsung masalah...tapi, macam-macam masalah yang datang, hampir aku bernekad nak larikan diri ke rumah je. Tak mahu belajar lagi. Sampai macam tu masalah aku sebenarnya. Tapi, bila kita berfikir rasional dan bukan menurut emosi, seringkali aku berfikir..setiap masalah tu ada hikmahnya, dan memang betul setiap masalah yang aku hadapi memang ada tujuannya, maka memang betullah segala yang terjadi telah dirancang oleh-NYA..DIA tahu yang terbaik buat aku. 

Kepada insan-insan yang baik hati yang telah menolong saya..pertolongan tu memang besar buat diri saya. Tiada pertolongan tersebut membuatkan saya terkapai-kapai, permasalahan yang saya hadapi tiada jalan penyelesaian. Saya memang betul-betul berterima kasih dan lagi satu, memang saya minta maaf sangat-sangat kerana dah menyusahkan ramai orang.


: : Post ni adalah luahan hati saya dari yang paling dalam sekali : :

Penulis : Razif Razak ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Selamat Tinggal UPM !!!! ini dipublish oleh Razif Razak pada hari Jumaat, 22 Jun 2012. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 0 komentar: di postingan Selamat Tinggal UPM !!!!
 

0 cubitan aku terima...:

komen2 lah kat sini...

Razif Razak. Dikuasakan oleh Blogger.