My Chubby Friends

Penipuan aku terhadap ....


Hahaha...ingat dulu, masa sekolah2 dulu aku selalu gak tulis “biodata saya” setiap kali akhir tahun..tujuannya utk kenang-kenangan..hehehe (walaupun tahun depan jumpa lagi) ...so kat dalam “biodata saya” tu aku tulis lah macam2..ada yg betul,ada yg aku main tulis jaa, ada gak yg aku tipu2..hehehe... yelah, nak sembunyikan kelemahan diri ni... :p

Penipuan pertama aku...

Kalau soal makan aku selalu tulis>>apa2 yg halal aku hentam...tapi sebenarnya tak...dari aku kecil sampailah lar ni aku memang terlalu ekstrem antikan BAWANG...aku tak tahu lah kenapa...maybe masa aku kecik dulu pernah tercekik bawang kot..geeee...bawang besaq,bawang kecik,bawang putih,bawang merah, segala spesies bawang memang aku anti...so, kalau ada makanan yg banyak  bawang ofkoslah aku akan asing-asingkan bawang tu..kalau terlalu banyak sangat bawang aku sanggup tak makan...huh...aku pun tak paham kenapa aku tak suka sangat bawang ni...



SEAFOOD..sebenarnya aku suka makan seafood ni...tapi masalahnya, bila aku  makan makanan seafood ni, esok siaplah, hidung aku akan gatal-gatal..huh...pedih gila gatal dia, mak aku kata tu resdung..tak tahu lah, tapi aku ni degil, makan jugak seafood..hehehe (masa aku tengah tulis pos ni hidung aku tgh gatal ni....baru lepas makan seafood..haixx)...aku ni sama dengan ayah aku..ayah aku gak alah dengan makanan seafood, tapi dia lagi teruk>>badan gatal-gatal...aku hidung jee..hehehehe...

TEMPOYAK....euuuuu, aku tengok pun tak selera...walaupun aku ni peminat tegar durian, tapi kalau bab tempoyak aku memang tak minat...masa aku belajar kat matrik perak dulu bertimbun-timbun tempoyak aku nampak..walaupun ada keinginan utk mencuba, tapi bila aku tengok je tempoyak tu terus selera aku hilang... *kita tak boleh paksa diri kita menerima apa yg kita tak suka* <<prinsip tu sentiasa aku pegang..huk3 (bab makan je pun =.=’ )....malangnya, ayah dan nenek aku suka makan tempoyak la pulak...adesss....



Penipuan kedua aku...


Kalau sebut bab minum aku pun tulis>>>apa-apa yg halal aku hentam...ngek, tu pun aku main tulis je tu..hahahahahaha....(sometime aku ada tulis>>jus oren)...emmm, kalau diikutkan sejak aku kecik dulu aku memang tak suka air-air jus ni...tak tahu lah kenapa..tekak aku akan merasa mual kalau minum air-air jus ni...kalau air kordial tu boleh lah...



SUSU...aku memang geli nak minum susu...walaupun aku tahu susu tu banyak kebaikan tapi aku tak boleh nak elak perasaan fobia aku terhadap susu ni...(ada cerita di sebalik fobia aku tu...aku pun malas nak tulis kat sini..huk3) ....geli,mual,nak muntah,nak pengsan..semua ada lah kalau ada orang paksa aku minum susu...heeee...aku pun kadang-kadang pelik gak macam mana orang lain tahan minum segelas penuh susu, padahal kalau aku tak sampai suku gelas tekak aku dah kembang....bluuueek...



Penipuan ketiga aku...


Hobi...aku selalu tulis hobi aku>>membaca, menunggang basikal,jogging, tah apa lagi tah.....sejujurnya, aku memang tak ada hobi langsung kat dalam hidup aku ni...mungkin ada satu lah >>tidur..aku memang suka tidur, termenung dan buang masa pun best gak...hahaha...aku memang tak ada hobi...ngee, masa kecik dulu ada lah>>main patung, main lego, main tricycle...memang aku suka main bende alah tu..especially patung dgn lego tu...sampai sekarang nafsu nak main benda alah tu pun masih ada, tapi apa kan daya, benda tu dah tak wujud dah dalam rumah aku...hmmmm...sekarang, main internet merupakan hobi alternatif aku...



Aku rasa tu je kot yang aku tipu...yg lain-lain tu anggap je le benar lagi sahih..takkan nama sendiri pun aku nak tipu..huk3...

Kat bawah ni ada lah sorang dua orang biodata kawan aku....jgn risau maklumat2 peribadi aku akan tutup..huk3...  (aku simpan lagi taw...)







huk3...bukan sorang dua orang....6 orang deyy...hahahahahaha....
biodata ni dah 4 tahun aku simpan taw...aku bawak ni mana2...kat matrik pun aku bawak kot...huhuhuhu......





Penulis : Razif Razak ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Penipuan aku terhadap .... ini dipublish oleh Razif Razak pada hari Khamis, 11 Ogos 2011. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 4 komentar: di postingan Penipuan aku terhadap ....
 

4 cubitan aku terima...:

Erra Kyra berkata... | 11 Ogos 2011 4:12 PTG

cite je lah ..kenapa xsuke susu tuu..huhu^^

nice entry

Black Winter berkata... | 11 Ogos 2011 4:29 PTG

teringat zaman sekolah dulu. tiap2 tahun, ade je yg minx biodata. malas nk tulis. eh, nape x suka susu? best! my febret tu.

Razif Razak berkata... | 12 Ogos 2011 2:18 PTG

haha..nanti saya pos kan nape saya x suke susu...tapi saya takut nanti agak keterlaluan pulak... :)

Azura Mendezz berkata... | 13 Ogos 2011 9:40 PTG

I pantang jumpa jek..
yg mana lom penah makan tu i try mkn..
kalo pas try xley gak bru x mkn dh pastu..
hehe! =P

komen2 lah kat sini...

Razif Razak. Dikuasakan oleh Blogger.